Orlando Magic heeft in de laatste seconde van de NBA-wedstrijd tegen Brooklyn Nets de winst gepakt. Cole Anthony besliste het duel met een zogeheten layup met nog 1,3 seconden te gaan in het voordeel van de thuisclub: 102-101.
Lang leek het erop dat de Nets een maatje te groot waren voor Orlando, maar dankzij 17 punten in het vierde kwart werd het duel volledig omgedraaid. Anthony was goed voor 10 punten, Tristan Da Silva maakte er 21, waarvan 13 in het vierde kwart. Goga Bitadze voegde daar een uitstekende score van 19 punten, 11 rebounds en vijf assists aan toe.
De comeback van de Magic was alweer hun tweede in acht dagen. Op 21 december werd Miami Heat met 121-114 verslagen na een achterstand van 25 punten.
Vechtpartij ontsiert duel tussen Heat en Rockets
Tyler Herro was de grote uitblinker met 27 punten, voordat hij één van de zeven mensen was die van het veld werd gestuurd tijdens het duel tussen Miami Heat en Houston Rockets. De ploeg uit Miami won met 104-100, maar dat gebeurde niet zonder slag of stoot.
Met nog 35 seconden te gaan ging het volledig mis nadat Herro op de grond werd gegooid door Amen Thompson. Spelers en coaches van beide teams kwamen vervolgens het veld op en gingen met elkaar op de vuist. Beide spelers werden weggestuurd, net als Rockets-guard Jalen Green, coach Ime Udoka en assistent-coach Ben Sullivan. Ook Terry Rozier van de Heat werd weggestuurd.
Een enerverend einde van een pikant duel. De Rockets spelen woensdag tegen Dallas Mavericks en Miami Heat neemt het op tegen New Orleans.
Bron: ESPN.NL


