Frankrijk overtuigt zonder Deschamps: “We droegen hem in ons hart”

Frankrijk en Noorwegen maakten er vrijdagavond een doelpuntrijk spektakelstuk van, waarbijĀ Les BleusĀ als winnaar uit de strijd kwamen. Frankrijk won met 4-1 zonder bondscoach Didier Deschamps. De moeder van de bondscoach is maandagnacht overleden en daardoor besloot hij naar Frankrijk te gaan voor de begrafenis. ā€œWe wilden winnen voor de coachā€, zegt Jules KoundĆ©. ā€œWe weten dat hij een heel moeilijke periode doormaakt, dus we staan allemaal achter hem.ā€

ā€œHet is ook een overwinning voor de coachā€, zegt ook Maxence Lacroix. ā€œWe droegen hem zeker in ons hart en dachten aan hem. Het was belangrijk voor ons om alles te geven, aangezien hij fysiek niet bij ons was. Hij was wel in ons hart aanwezig. We wilden hem op deze manier terugbetalen.ā€

Terugkeer Deschamps

Assistent-trainer Guy StĆ©phane stond dit duel voor de groep. ā€œWe wilden de overwinning ook voor Guy behalenā€, aldus KoundĆ©. ā€œWe weten dat het niet altijd makkelijk is, maar ik vind dat hij het geweldig heeft gedaan. En natuurlijk was eerste worden het doel voordat de groepsfase begon, dus we zijn blij.ā€

Deschamps keert snel terug, zei StĆ©phane zelf op de persconferentie. ā€œMijn gedachten gaan uiteraard vooral uit naar Didier. Ik ga hem straks opzoeken. We zijn allemaal blij dat hij zo snel terugkomt. Hij zal morgenmiddag met ons meetrainen.ā€

Bron: ESPN NLĀ 

Share article

Latest articles