IJslandse bondscoach vertrekt na zeven jaar en pakt werk als tandarts weer op

Heimir Hallgrímsson vertrek na zeven jaar als bondscoach van IJsland en pakt zijn oude beroep als tandarts weer op, zo heeft de nationale voetbalbond dindag bekendgemaakt.

De 51-jarige coach heeft zijn functie drie weken na het WK, waar de IJslanders in de poulefase strandden, op eigen verzoek neergelegd.

Hallgrímsson voegde zich in 2011 bij de nationale ploeg, al begon hij als assistent. Twee jaar later was hij samen met de Zweed Lars Lagerbäck bondscoach en na het EK van 2016, het eerste eindtoernooi van IJsland ooit, ging hij solo verder.

Op dat EK drong Hallgrímsson met zijn land na een sensationele zege op Engeland door tot de kwartfinales, waarin Frankrijk met 5-2 te sterk was.

Share article

Latest articles