Bale: Real Madrid meer een team zonder Ronaldo

Het vertrek van Cristiano Ronaldo naar Juventus hoeft voor Real Madrid niet per definitie slecht uit te pakken volgens Gareth Bale. ,,Misschien zijn we nu iets meer ontspannen. Er staat een team. Het gaat niet meer om één speler.”

Nu Ronaldo is vertrokken, lijkt de rol van Bale weer belangrijker te worden. In de Champions Leaguefinale tegen Liverpool begon de international van Wales nog op de bank. ,,Dat viel niet mee”, blikt hij terug. ,,Eerlijk gezegd was ik echt boos. Het ging goed in de weken ervoor. Ik scoorde vaak en vond dat ik recht had op een basisplaats. Het was lastig om die woede opzij te zetten en me op de wedstrijd te concentreren.”

Als invaller scoorde Bale twee keer in het met 3-1 gewonnen duel. Hij hielp Madrid daarmee aan de derde opeenvolgende zege in de Champions League. De club begint de campagne voor de vierde overwinning woensdag met een thuiswedstrijd tegen AS Roma.

ad.nl

Share article

Latest articles