De Amerikaanse topzwemmer Michael Phelps heeft gisteravond in Arizona (plaatselijke tijd) de laatste twijfels over zijn rentree weggenomen. De achttienvoudige olympisch kampioen bevestigde in Mesa dat hij serieus van plan is om in 2016 deel te nemen aan de Olympische Spelen van Rio de Janeiro.
Phelps, die na Londen 2012 stopte, wil niet alleen nog meer roem en olympische titels vergaren. Hij wenst ook zijn danig geschonden imago op te poetsen. De ‘Baltimore Bullet’ werd eind september in zijn auto aangehouden wegens een snelheidsovertreding. Na een blaastest bleek hij ook onder invloed van alcohol te verkeren. Phelps werd voor zes maanden geschorst door de Amerikaanse zwembond en tevens uit de WK-selectie voor Kazan (24 juli – 9 augustus) gezet.
Phelps maakt vandaag zijn rentree bij de Arena Pro Swim Series in Arizona.
ad.nl


