Roemeniƫ moet duel zonder publiek spelen

Roemeniƫ moet het in de eerstvolgende thuiswedstrijd in de Nations League tegen Litouwen (17 november) zonder publiek doen.

De tuchtcommissie van de UEFA heeft het Oost-Europese land ƩƩn duel achter gesloten deuren opgelegd wegens het wangedrag van de Roemeense aanhang in de wedstrijd tegen Serviƫ (0-0) op 14 oktober.

Tijdens die wedstrijd waren racistische spreekkoren te horen en beledigende spandoeken te zien. Ook werd er vuurwerk in het stadion afgestoken en betraden toeschouwers het veld. Voor al deze vergrijpen kreeg de Roemeense bond tevens een boete van 73.000 euro.

Bron : telesport.nl

Share article

Latest articles