Bondscoach Jorge Sampaoli van Argentinië heeft zijn sterspeler Lionel Messi in de aanloop naar de tweede WK-wedstrijd tegen Kroatië, donderdag in Nizjni Novgorod (15.00 uur), nadrukkelijk in bescherming genomen.
,,Hij draagt niet alle verantwoordelijkheid voor het team. Als hij scoort, juicht iedereen. Maar als Argentinië niet wint, krijgt Messi meteen de schuld. Dat is fout. Dat zorgt voor onnodig veel druk op hem.”
,,Dat duel wordt voor ons een grote uitdaging”, besefte Sampaoli. ,,Ik kan de opstelling nog niet geven. Daarover moet ik eerst nog met de spelers praten. Ik weet wel dat we behoefte hebben aan een vaste speelstijl. Argentinië mist momenteel nog een eigen identiteit.”
Bron: AD.nl


