eambaas Christian Horner van de Formule 1-renstal van Red Bull heeft bevestigd dat Sebastian Vettel volgend seizoen voor Ferrari rijdt. ‘Ze hebben hem een zeer lucratief aanbod gedaan’, zei de Engelsman in Suzuka, waar de Oostenrijkse renstal bij de Grote Prijs van Japan het vertrek van de viervoudig wereldkampioen bekendmaakte.
De Italiaanse renstal heeft nog geen mededelingen gedaan over de bezetting van stoeltjes in 2015. Vettel zelf gaf zondag aan dat hij binnenkort de naam van zijn toekomstige team zal prijsgeven.
Vettel greep tussen 2010 en 2013 vier keer achtereen de wereldtitel in de koningsklasse van de autosport, maar doet dit seizoen niet mee om de prijzen. De Duitser uitte ook meer dan ook kritische geluiden over de bolide. ‘Na 15 succesvolle en mooie jaren heb ik besloten aan het eind van dit jaar Red Bull te verlaten. Dat valt me zwaar, want het team is een soort familie voor me. We blijven met elkaar verbonden in al die prachtige herinneringen’, aldus Vettel in een eigen verklaring.
AD.nl


