
FC Twente heeft met Wout Weghorst een akkoord bereikt over een transfer. De 52-voudig Oranje-international, die momenteel met het Nederlands elftal actief is op het WK, tekent een tweejarig contract bij de club. Hij komt transfervrij over van Ajax.
De in Borne geboren Weghorst begon zijn voetbalcarrière bij FC Emmen. Via Heracles, AZ, VfL Wolfsburg, Burnley, Beskitas, Manchester United en TSG Hoffenheim belandde hij twee jaar geleden bij Ajax. Destijds aasde Twente ook al op de spits, maar werd het dus Ajax. Bij de Amsterdammers speelde hij de afgelopen twee seizoen 65 duels waarin hij 20 doelpunten maakte en 6 assists gaf.
“Als jonge supporter heb ik met FC Twente in 2001 en 2011 de bekerwinst mogen vieren in De Kuip, in 2010 stond ik op de Oude Markt toen FC Twente kampioen werd en heb ik tijdens vele memorabele Europese avonden in De Grolsch Veste op de tribune gestaan. Dat waren allemaal onvergetelijke herinneringen”, aldus Weghorst zelf.

Weerzien met Ten Hag
Technisch directeur Erik ten Hag kent Wout Weghorst goed. Zo werkten de twee onder meer samen bij Manchester United in 2023. Samen wonnen ze de League Cup.
“We zijn er enorm trots op dat Wout Weghorst voor FC Twente gaat voetballen. Wie is dat nou niet als een spits van Oranje met meer dan vijftig interlands naar je club komt. Deze transfer is voor ons een buitenkans. Hij is een op-en-top prof en hét voorbeeld van wat je allemaal kunt bereiken als voetballer wanneer je er alles voor over hebt. Een speler met zo’n indrukwekkende staat van dienst is normaal onhaalbaar voor FC Twente”, reageert Ten Hag.
Bron: ESPN NL



