Het kan niet op voor Mathieu van der Poel. De Nederlander was vandaag ook de beste in de eerste rit van de Arctic Race of Norway. VDP won met overmacht de pittige sprint voor Sergei Chernetski en Benjamin Declercq. Hij is ook de eerste leider in de Noorse rittenkoers.
De Nederlandse kampioen zat wat ingesloten in de laatste hectometers, die acht procent omhoog gingen, maar wist toch een gaatje te vinden. Hij declasseerde vervolgens de concurrentie om op fraaie wijze zijn vierde overwinning op de weg van dit seizoen te pakken.
door:ad.nl


