Lewis Hamilton (Mercedes), winnaar:Ā āAllereerst alle lof voor Ferrari. Ze hebben voor een enorme uitdaging gezorgd, het was een geweldig gevecht. Ten tweede wil ik mijn team en fans bedanken. Zonder hun steun was dit niet mogelijk geweest. We zijn erin blijven geloven. Het was een negatieve omgeving, maar ik zag ook veel Britse vlaggen en die hebben me geĆÆnspireerd. Ik beschouw het negatieve als iets positiefs, want het motiveert me alleen maar meer. Tot slot dank aan Valtteri Bottas voor zijn hulp.ā
Kimi RƤikkƶnen (Ferrari), 2e:Ā āWe waren snel genoeg, maar de banden hielden het niet vol. Vanaf dat moment kon ik niet veel meer doen en was het uiteindelijk helaas onmogelijk om Lewis Hamilton achter me te houden. Het is verre van ideaal, maar het is het maximale wat we konden doen. We hebben het geprobeerd en we zullen blijven vechten.ā
Valtteri Bottas (Mercedes), 3e:Ā āMijn missie was om Kimi RƤikkƶnen een tijdje op te houden, maar daarna probeerde ik alles om nog op het podium te komen. Het was een fel gevecht, niet altijd even fair als ik gehoopt had, en daarom heeft Max Verstappen een straf gekregen. Als team is dit een geweldig resultaat, we hebben meer punten gescoord dan Ferrari op hun thuisbaan, terwijl zij sneller waren in de kwalificatie.ā
Bron: Formule1.nl


