Wild weer de beste in Doncaster

Kirsten Wild heeft de eerste etappe in de Ronde van Yorkshire gewonnen. De renster van Wiggle High5 was na 135,5 kilometer koers van Beverley naar Doncaster oppermachtig in de massasprint.

Wild, die in 2016 ook al de snelste was in Doncaster, versloeg de Deense Amalie Dideriksen (Boels-Dolmans) en de Britse Alice Barnes met twee fietslengtes.

Lange tijd reden Natalie van Gogh uit Nieuw-Vennep en de Engelse Anna Christian vooruit. Op ruim 10 kilometer van de aankomst werden ze weer ingelopen, vooral dankzij het werk van de formaties van Wild en Dideriksen.

De ronde in Engeland eindigt vrijdag met een rit naar Ilkley, waar de rensters een pittige slotklim wacht.

 

 

Bron: NOS.nl

Share article

Latest articles